Pagina's

zaterdag 12 augustus 2017

Retro rondje Turnhout

Het uitje naar Turnhout tijdens het laatste weekend van juli, hadden jullie nog te goed van mij.
Er was een nieuwe The Box (dat ik fan ben van The Box en Mamzel dat las je ook hier) geopend in deze leuke stad en één van mijn favo webshops Mamzel was er te bezoeken. En die zaterdag was de laatste dag, dus we moesten wel gaan. En van geluk gesproken, je er kreeg 10% korting op alles omdat het hun laatste pop-up dag was. Leuk!




Op hun webshop had ik al de leuke mandjes op pootjes gespot van Handed By maar twijfelde over de kleur en de hoogtes. Ze in het echt zien en dan beslissen was dus een must voor mij. Op Facebook verzekerde ze mij dat alle mandjes in alle kleuren en maten aanwezig zouden zijn in de pop-up. Handig!
Ook fijn om te weten is dat Handed By staat voor correcte werkomstandigheden en geen kinderarbeid.
Ik koos voor de hoge in flintgrijs en twee middelmaten in blauw-groen en mosterdgeel. Ik ga ze uiteindelijk gebruiken voor plantjes voor op mijn creazolder.


Robin vind het altijd vreemd dat ik zo vroeg begin met shoppen als een ruimte pas een jaar later zal gerenoveerd worden. Maar dan herinner ik hem er altijd aan dat ons huis nu niet zo mooi en aan spotprijzen zou zijn ingericht en dan begrijpt hij het weer. Kopen wanneer er zich iets leuks voordoet, anders is het alweer uitverkocht of uit productie als je het echt wil hebben, toch? Of zijn de spotprijzen van vintagemeubeltjes niet meer zo spot te noemen en swingen ze de pan uit...
Zo heb ik nu het volledige Hema servies met bloemetjes en vogeltjes van jaren geleden. Toen woonden we zelfs nog niet samen, maar voor Kerst vroeg ik het hele servies als cadeau. Mama (waar ik het van cadeau kreeg) vond het toen ook geen goed idee, wat als mijn smaak zou veranderen? Nou die is nog steeds niet veranderd en ben zo blij dat ik nu het hele servies heb.


Maar back to Turnhout. Na goed gescoord te hebben bij Mamzel, dronken we eerste iets bij Yvette's want dat zag er leuk en retro uit en gingen dan door naar een winkel die ik al zo lang volg via Facebook en tot nu toe nog niet was geraakt, namelijk Zowee's!


Een op en top retro boetiekje in hartje Turnhout.




Sinds ik weet dat King Louie is aangesloten bij de Fair Wear Foundation ben ik zeker fan van ze! (waarom dat belangrijk is voor me, dat lees je hier).
Ik kocht er een leuk vestje van dit geweldig retro merk én een mooie mosterdgele riem in de solden.




We sloten ons dagje af bij Barzoen, de leuke brasserie gelegen aan Cultuurcentrum de Warande. Je vindt er een fijn aanbod aan veggie gerechtjes, dus Lore blij! Ik smulde er van een heerlijke rode bieten burger en bewonderde het mooie kleurrijke interieur.



Geslaagd dagje!
En zo sloot ik mijn maandje gevuld met retro-uitjes af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten