Pagina's

zaterdag 10 december 2016

Winter Efteling

Oh wat houd ik van de Winter Efteling. Zo'n magische plek tijdens zo'n magische tijd. Tja en de Efteling bestaat al sinds 1952, dus vind ik wel dat het een plaatsje verdient op deze blog.
Het was al 8 jaar geleden voor Robin en mij dat we de Efteling nog eens een bezoekje brachten. Toen ook tijdens de Winter Efteling én met overnachting in het Eftelinghotel. Dat vond ik toen ook helemaal geweldig.
Maar de Efteling is zo duur, dus was het de afgelopen jaren er niet van gekomen om nog eens te gaan. Tot dit jaar! Ik kon 4 fikse kortingskaarten op de kop tikken, voor 15 euro per persoon konden we naar het leukste mooiste sprookjespretpark van't buurland.
Twee weken geleden was het dan zo ver!
Wat hebben we genoten!
Sigrid en ik helemaal excited en de mannen begrepen het eigenlijk niet zo goed. Maar éénmaal daar en zeker toen ze zagen hoe wij genoten begrepen ook zij het helemaal ;-)
En hoe magisch is de aankomst? De meest prachtige inkom ooit, heerlijke muziek (wat heb ik genoten van de muziek, overal heerlijke sprookjesmuziek) en knuffelen met Pardoes! Jeugdsentiment ten top ;-)



Tja en als je met een bende seuten op stap gaat, doe je enkel de rustige seutige 'attracties' haha. Geen gevaarlijke rollercoasters en toestanden voor ons :-p
Villa Volta was zelfs te eng voor me ondertussen, voor Sigrid trouwens ook, we zaten er meer met onze ogen toe dan wat anders. Tja dat noemen ze dan ouder worden haha.
Maar wat hebben we genoten van De Droomvlucht, De Fata Morgana, de Carrousel, we hebben gezellig gegeten, glühweintje en warme choco gedronken, de Sprookjesboom gedag gezegd, genoten van het Sprookjesbos en herinneringen opgehaald, Langnek en Hollebolle Gijs niet te vergeten en nog zoveel meer ... en de dag afgesloten met een treinritje genietend van de mooie lichtjes en kerstsfeer. Héérlijk! Kijk maar even mee:




En wat ik helemaal top vind aan de Winter Efteling is de kerstsfeer, de kerstverlichting, de versiering, de schaatsbaan. Op en top genieten.







Ja wij hebben niet alleen genoten maar lieten ons ook heerlijk kinderlijk verwonderen (ik toch zeker ;-)). De foto's liegen er niet om.




We sloten ons zalig dagje af met een lekkere pizza/ pasta bij Pinokkio's en namen toen met pijn in ons hart afscheid van de meest magische plek op aarde ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten