Pagina's

dinsdag 15 november 2016

Cindyrella's Retro Hair Workshop

Oh wat keek ik hier naar uit! Eindelijk een workshop dicht bij huis en helemaal op mijn lijf geschreven.
Dinnie Jolijn en ik schreven ons in en vorige week zaterdag vertrokken we vol nieuwsgierigheid richting Cindyrella's Hairsalon.
Bij het binnenkomen werd het ons al direct duidelijk, dit wordt gezellig!
Ieder zijn eigen plaatsje en een lekkere cava om te starten.
Oh en de goodiebag niet te vergeten vol leuks!

We kregen onder andere een bandana, puntkam, pen in de vorm van een lipstick, schuifspeldjes, kortingsbon, lipgloss, ... Te veel leuks om op te noemen.
Laten we beginnen met de voor-foto's. De kleding klopte wel al, maar de haren hangen er maar futloos en onvolumieus bij (als dat laatste al een woord is ;-)).
Tijd om daar verandering in te brengen!
Dit moest het worden, laten we zeggen dat we er ons eigen versie van maakte, maar dat het toch aardig in de buurt kwam ;-)
Gelukkig werd alles stap voor stap uitgelegd, kwam Cindy op tijd en stond een handje toesteken en kregen we de mogelijkheid alles rustig op te schrijven.
Het was soms zwoegen en zweten en af en toe klonk er een diepe zucht, maar alle begin is moeilijk. Het belangrijkste is dat het gezellig was én dat we echt wat hebben bijgeleerd! Zoals touperen, niets zo belangrijk als touperen als je een retrokapsel uit je mouw wil schudden. Hoe je moet touperen is ook een talent op zich, dus dat leerden we ook. En je haar krullen als je victoryrolls in je haar wil. Allemaal bruikbare handige tips kregen we.


Maar het is ons gelukt, mits een beetje hulp van Cindy én van elkaar ;-) Wij waren zeer blij met het resultaat. Achteraf met de hubbies gezellig gaan uiteten, ook zij waren blij verrast van het resultaat.


De volgende dag profiteerde ik van de toupage (is dat wel een woord?) in mijn haar en maakte een leuke beehive. Dat blijft toch nog altijd mijn favoriete retrokapsel. Maar op de victoryrolls blijf ik wel oefenen, want oefening baart kunst ;-)
We leerden ook een bandana knopen, maar onhandige ikke verkiest toch nog altijd mijn nep bandana haarband, net iets handiger ;-)


Ik kende Cindy al en liet er mijn haar opsteken voor mijn broers trouw, dat lees je hier.
Wie ook nieuwsgierig is geworden naar dit leuke retro kapsalon, vind je hier alle informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten