Pagina's

donderdag 16 juni 2016

Binnen kijken: deel II

Onze woonkamer, het hart van ons huis!
Op en top retro!
Met retro behangpapier, retro/ vintage meubels en vintage verlichting!
Wat voelen we ons hier thuis.



De vitrinekast, het salontafeltje en de drankenkast heb ik voor een paar eurootjes op de kop getikt in de Kringwinkel, toen vintage kastjes nog niet schandalig duur werden verkocht of opgekocht door vintage handelaars.
De vintage hangverlichting vonden we online via marktplaats of tweedehands.be. De staanlamp vond ik via facebook en betaalden we absoluut te veel, maar we waren er al zo lang naar op zoek en vonden dit exemplaar perfect passen in ons huis! Het retrobehangetje (dus geen vintage) vonden we online. De kleur van de overige muren stemden we af op de kleuren in het behang.
Omdat dit behang met alle aandacht gaat lopen, besloten we de aankleding sober te houden. Weinig tierlantijntjes en maar één kader aan de muur. Alles in kleuren die passen in't geheel.



Deze vaas is van de vorige eigenaren. Hij stond boven op de keukenkast en ik vond het maar een lelijk ding. Tot dat ik het eens van boven op de keukenkast af nam, toen zag ik opeens hoe mooi en retro deze vaas wel niet is. Hij heeft nu een plaatsje gekregen in onze woonkamer. En uiteraard mag de oer-retro-plant in ons huis niet ontbreken, de sanseveria! Ik gaf ze een plaatsje in de leuke bloempotjes van Orla Kiely. 


Dit zijn eigenlijk lichtarmaturen, maar de luster was niet compleet toen ik 'em vond in de Kringwinkel, we gebruiken ze nu als decoratiestukken. 



Deze koffiepot kreeg ik van een ex-collega en het behangpapier kocht ik bij Swiet. Een supercoole (web)shop met heerlijke vintage behangetjes!
Het groene van de koffiepot en van het vintage behang komt terug in onze bank met chaise longue. We wilden absoluut een bank met chaise longue en kozen dus voor een nieuw exemplaar.

Het tv-kastje is een kaptafel waarvan de spiegel hebben verwijderd. We tikten deze voor 20 euro op de kop via tweedehands.be.
Ook onze eettafel en stoelen zijn niet vintage maar kochten we nieuw samen met de bank bij Prenuptia.


Ook wat zelfgemaakte spulletjes in onze woonkamer. Deze kussentjes en teddydeken maakte ik met vintage stofjes.

En dan last but not least, onze retro radio aangesloten op onze pick-up platenspeler en Robin's vintage platen collectie.


Je waant je helemaal in de sixties/seventies in ons huisje, zeker als er een plaatje draait ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten