Pagina's

woensdag 18 mei 2016

Binnen kijken: deel I

Vorig jaar op 2 april kregen mijn man en ik de sleutel van ons huis. Een droom die werkelijkheid werd! Eindelijk een plek waar onze liefde voor retro en vintage een echte plaats zou krijgen.
Hoewel we altijd zeer graag hebben gewoond op ons kleurig zolderappartementje, kwam er onze liefde voor retro en vintage niet helemaal tot z'n recht. Zo hadden we er bewust voor gekozen geen muren te behangen of gordijnen op maat te stikken omdat we wisten dat dit maar een tijdelijke woonst zou zijn. En vintage gordijnen op maat stikken of vintage behang gebruiken zou zonde zijn vonden we. Ook qua verlichting konden we ons niet helemaal laten gaan. We woonden op zolder van het huis van mijn schoonouders en de verlichting die er hing zou er blijven hangen.

Maar eens een huis gekocht startte de zoektocht naar vintage lusters en retro/ vintage behang! Zalig!
Voor de rest hadden we al heel wat vintage meubels en spulletjes voor in huis. Omdat we erg klein woonden en geen plaats hadden voor al onze meubels en decoratiespullen stond veel opgeborgen op mijn meisjeskamer bij mama thuis en op zolder bij papa thuis. Gelukkig ben ik een 'lijstjesmens' en had een hele inventarisatie van alle spullen die ik ooit had gekocht, zo kocht ik niets dubbel of overbodig.

Ik wil onze huistour starten in de ruimte die je als eerste betreed als je ons een bezoekje zou brengen!
Ons klein maar gezellig inkomhalletje! Een ruimte die ik helemaal in mijn uppie heb opgeknapt. Wat een likje verf niet al kan doen!

Als je binnenkomt kijk je op tegen deze leuke turquoise muur. Een kleurtje dat we ook gebruikt hadden op ons zolderappartementje. Het leuke aan een huis vol retro/ tweedehands/ vintage, is dat er achter elk stuk wel een leuk verhaal zit! Ook zo hier. Het ingekaderd vintage behangetje heb ik gekregen van een collega-gids. Zij was het ook niet ontgaan dat ik een grote voorliefde heb voor alles uit de jaren 60-70 en zei dat ze nog wat leuk behang voor me had. Hiervan had ze nog een stukje rol en dus ideaal om in te kaderen. De secretaire komt van Blender Vintage Shop. De twee tegeltjes die ophangen kochten we vorig jaar op de jukeboxbeurs Rock Around the Jukebox. De retrofoon was een housewarming cadeautje van onze vrienden toen we een housewarming organiseerden op ons zolderappartementje en het kartonnen retro typemachientje is een cadeautje voor onze housewarming van dit huis. Het mandje op de vloer komt van bij Action.
Op de deur naar onze keuken hangt dit leuke kadertje dat ik zelfde knutselde. Iedereen welkom hier!
De 2 witte Ikea kadertjes kocht ik in de Kringwinkel. Hoewel ik interieurs waar vintage gecombineerd wordt met Ikea spulletjes heel leuk vind, shop ik zelf bitter weinig bij Ikea. Ik vind het zo gemakkelijk om gewoon spulletjes te kopen, helemaal geen uitdaging. Ik vind het net leuk om toevallige ontdekkingen te doen of er een echte zoektocht van te maken! Daarom dat ik zo'n voorliefde heb voor tweedehands spulletjes! Soms ben ik ook gewoon ongeduldig, heb ik een idee in mijn hoofd en wil ik er direct aan beginnen. Zo zijn veel kaders in huis net wel gewoon van Ikea. ik wilde nu eenmaal behangetjes inkaderen en niet zoeken naar kaders ;-)

Het spiegelkapstokje is ook een kringloopvondst, het ovale spiegeltje kreeg ik van mijn schoonmama.
De leuke sisal voetenmat kocht ik bij Blokker.
Als je naar boven gaat passeer je langs twee kadertjes met een vintage behangetje in, op de kop getikt voor 1 euro op een rommelmarktje. Het zat nog in een plastic verpakking, was wat vergeeld en had kleine vlekjes maar voor 1 euro wilde ik het er wel op wagen ;-) Eenmaal uit de verpakking bleek nog een heel deel van het rolletje goed bruikbaar, ideaal dus weer om in te kaderen!


Boven in ons nachthalletje hebben we wel een muur behangen. Dit vintage behangetje was in sale op de website van Swiet omdat er nog maar één rol van over was. Ideaal dus om één muurtje mee te behangen!
De verlichting vonden we online via Lamplord.
De spiegel is één van mijn eerste vintage stukken ooit die ik kocht in de Kringwinkel.
Zo, dat was onze eerste binnenkijker!
Op naar de volgende ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten