Pagina's

vrijdag 23 augustus 2013

Retrovondst: vondsten à volonté deel drie

Weer heel wat leuke vondsten gescoord de voorbije weken.
Zo gingen het liefje en ik ein-de-lijk naar de wekelijkse zondagse zomerrommelmarkt in Genk. Ik werk bijna elk weekend deze zomer dus toen ik twee weekjes geleden eindelijk nog eens een zondag vrij had (de enige van deze zomer nog!), moest en zou ik naar Genk gaan ;-)
Zo gezegd, zo gedaan :-)
En ja hoor, ik vond er weer véél leuks! Kijk maar mee!



Op foto 1: ik kocht een mooie vintage doek voor op onze bank (zat wel een grote vieze plek in, maar hij is er bijna uit, nog één keer wassen en het komt goed ;-)), 2 stukjes stof (was oorspronkelijk niet te koop, lag als doekje over een tafeltje met daar de spulletjes op die werden verkocht), garen (dat wordt mijn tweede rolkraagsjaal), breinaalden nummer 8, haaknaalden, stukje stof en nog een papflesje. In de tweede foto zie je alles wat beter.
En dan last but nog least, kijk eens naar die laatste foto! Jaahaaa! Weer heel wat mooie knoopjes gevonden! Geslaagde retrojacht ;-)

Verder kreeg ik nog van een lieve Bokrijkcollega, nadat ze via facebook/mijn blog ontdekte dat ik nogal zot ben van de jaren zestig, een hele mooie koffiepot! :-) Zo mooi! Het kreeg een mooi zichtbaar plekje op onze keukenkast bij de andere mooie retrovondsten.

En dan voorbije zondag gingen het liefje en ik na mijn werk nog even langs op de Homesale van Villa Vintage en ik vond er dit leuks:

En kijk eens goed naar de glaasjes op de eerste foto! De appeltjes heb ik al vaker gevonden (maar deze grootste versie had ik nog niet) en de Melipotten met gele bloemen heb ik ook in meervoud, maar het glaasje met de kersjes had ik nog niet! Zo leuk! Daar zit al hagelslag in :-)
En op de onderste foto, ik kon het niet laten, het is mijn derde naaitrommeltje, maar kijk eens hoe mooi en groot! Die moest ik ook nog hebben ;-) Maar nu heb ik er wel genoeg denk ik zo ;-)

Geslaagde retrojachten dus achter de rug :-)
Fijn weekend iedereen!

6 opmerkingen: