Pagina's

dinsdag 30 juli 2013

Museumzappen deel 4!

Voorlopig het laatste deel in de reeks ;-) Maar er staan nog wat museumpjes op de planning, dus verwacht er maar meer volgende maand!
Tijdens mijn verjaardagsweekend, brachten het liefje en ik een bezoekje aan het Speelgoedmuseum (we mogen er gratis binnen met ons Bokrijk abonnement! Altijd handig natuurlijk).
Eén tip: neem je tijd! Wij waren redelijk laat in Mechelen omdat ik de zaterdag was opgestaan met een geblokkeerde nek (door de vele airco in de auto vermoed ik), maar na een massage van't liefje (met lavendelolie, dat ontspant de spieren) en nog even terug in bed gekropen met spierzalf en een pijnstiller konden we alsnog vertrekken! Maar hierdoor moesten we het redden op anderhalf uurtje tijd. Als je echt alles in detail wil gezien hebben en misschien nog wat spelletjes wil spelen met de kinderen (want ja dat kan!) moet je toch op het dubbele rekenen!
Er is zo veel te zien! Speelgoed van vroeger, van nu, uit andere culturen, gezelschapsspellen, poppenhuizen (grote fan van!), heuse treinsettings (met echt rijdende treintjes!) en een hele verdieping gewijd aan rages! Heerlijk! :-)
Je stapt alvast binnen met een leuke spreuk :-)
En daarna volgen de poppenhuisjes! Oh hier word ik helemaal melig van, zo schattig, echt te schattig!
Schattig hè?! Een mini stoffenwinkeltje en mini naaimachines! Love it!

Een prachtig mini retro interieur, dat ik ook wel in't groot zou willen hebben ;-)

Hier nog zo ééntje!

En hier een mooi mini retrokeukentje!
Het Speelgoedmuseum betekent ook veel herkenning en nostalgische momenten!
Wie had nu geen Monchichi?

En met de toren van Pisa heb ik als kind zo veel mee gespeeld! Heerlijk om het terug te zien :-)
En ik ontdekte nieuwe liefdes, de liefde voor blikken speelgoed, wat is dat mooi!



En dat is nog maar een hele kleine greep uit al het moois dat je er kan bekijken! Wij vonden het geweldig, maar ik vermoed dat dit nog een grotere belevenis is met je kinderen! :-)
Aanrader dus!
Alle info vind je hier: http://www.speelgoedmuseum.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten