Pagina's

zondag 24 maart 2013

Retrovondst: vondsten à volonté!

De twee voorbije weekends waren retrogewijs echt topweekends! Heerlijke retrospullen gevonden én gekregen.
16 maart was het retrodag in alle Kringwinkels in Vlaanderen.
Ik bracht een bezoekje aan de Kringwinkels in Zolder en Genk en kocht er voor 12,50 euro heel wat leuke spulletjes.
Dit kocht ik in de Kringwinkel in Genk. Je ziet een mandje (waar nu mijn haakgaren in zit), drie gele voorraadpotjes (zit nu bouillonblokjes, grof zeezout en kattensnoepjes in), een sauspotje met dekseltje en servetteringen in alle kleuren met hartjes. De twee diepe borden met bruine bloem kocht in de Kringwinkel van Zolder.

Het vaasje en kopje met bordje kocht ik ook in de Kringwinkel van Genk en het dessertbord in Zolder. Hiermee ga ik een étagère maken.

Dit weekend kreeg ik nog wat leuks van de zussen uit Delft. Ze hadden nog wat mooie mokken en leuk plakplastiek die nog een nieuwe thuis zochten. We zijn er weer super blij mee!



Gisteren organiseerden we hier thuis een house warming (eindelijk na een jaar ;-p). Een kleintje, want we kunnen niet veel volk uitnodigen in eens in ons kleine huisje, maar het was erg gezellig en we kregen een prachtig retrokadoo!
Deze prachtige retro telefoon met oude ringtoon en drukknopjes maar het lijkt een draaischijf. Echt geweldig, ook de kleur is perfect!
En zelfs het kadoopapier is erg mooi ;-) Je kan de retrofoon vinden bij Living Lounge.

En dan last but not least, brachten Robin en ik vandaag een bezoekje aan de Vrije Markt in Overpelt, je vindt er enkele grote tweedehands/ vintage standen terug. Wel enorm stoffig en rommelig, dus je moet goed op zoek gaan ;-)
Ik vond er een mooie retrotas voor 15 euro, een picknickmand voor 10 euro (nu mag de lente écht wel komen!) en nog een bord voor 2 euro voor mijn étagère.

Zo zou ie dan worden:

Hij is wel nog niet geplakt, maar wie er al ervaring mee heeft: hoe plakken jullie dit? Met porseleinlijm of met doorzichtige siliconen of...?

Jaja deze buitjes maakten me wel enorm blij moet ik zeggen ;-)
Trouwens er valt nog iets te vieren, ik kreeg ge-wel-dig nieuws deze week! Meer hierover vanaf volgende week!

Fijne zondagavond nog!

11 opmerkingen:

  1. Wat mooie spulletjes allemaal!!!!!! En die telefoon is echt super !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vondsten, vooral het cadeaupapier en de telefoon, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super! die picknickmand is ook geweldig!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn echt top vondsten!
    vooral de kopjes en het mandje !
    zalig dus !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die picknickmand en handtas zijn echt prachtig! zou ik ook meegenomen hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die telefoon ook !!!
    Ben benieuwd naar je goede nieuws :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw maar jij bent goed geslaagd. Ik zie echt heel veel mooie spullen. You lucky girl!! Ook erg nieuwsgierig naar je geweldige nieuws! :) Fijne nieuwe week alvast! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Porseleinlijm. Maar na maanden wordt die wat bruinig....
    mooie dingetjes heb jij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cool die telefoon! En heel leuke dingen vond je in de winkels!
    Vertel...heb je een baan?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig!
    Heerlijke printjes en aankopen.
    Benieuwd naar je nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, ik kan mij voorstellen dat je e blij van werd! Toffe mokken ook!

    BeantwoordenVerwijderen