Pagina's

vrijdag 14 september 2012

Weekmenu: week 36

Drukke week, te vaak kant-en-klare gerechten, maar zondag maakte ik het goed met zelf verse vol-au-vent te maken. Overheerlijk!

Het is een recept naar Jeroen Meus:
/dagelijkse-kost/recepten/vol-au-vent.

Maar omdat ook het weekend gezellig druk was, maakte ik er mijn vereenvoudigde eigen versie van. Voor de saus volgde ik het recept.
Maar in plaats van zelf kippenbouillon te maken, kocht ik gevogelte fond en had nog wat vleesfond in de koelkast staan. Je kookt 600 ml gevogelte-/vleesfond met 900 ml water en 2 koffielepels groentenbouillonpoeder. Hierin pocheer je de gehaktballetjes (zo staat het ook in't recept). Deze bouillon gebruik je als basis voor de saus.
Als je de bouillon niet zelf maakt, kan je de kip vervangen door een gebraden haantje zoals ik deed :-) en de bladerdeegpasteitjes koop je gewoon kant en klaar en hop den helft gereduceerd in bereidingstijd! ;-)

Smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Mag ik ook zeggen dat ik dat een leuk bordje vind? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag je zeker! Want ons servies is inderdaad lekker vrolijk ;-)

      Verwijderen
    2. Van de Hema! Ik heb het in blauw-groen, liefs Els

      Verwijderen
    3. Oh leuk! In blauw-groen lijkt me ook heel fijn! :-)

      Verwijderen