Pagina's

zondag 30 september 2012

Ik recykleer (III)

Nog snel ééntje op de valgreep, want morgen is de recykleer veertiendaagse al weer afgelopen, niet dat ik dan stop met het opgebruiken van mijn restjes stof én knopenmassa, maar dit maakte ik dit weekend:




Hier stelde ik al eens mijn knopenvondst voor: knopenmania. Ideeën voor het verwerken van mijn massa knopen verzamelde ik hier: Pinterest 'Push that button'. Ik kwam veel knopenboompjes tegen op Pinterest, dus ging ik wat isomo vormpjes kopen bij AVA: kegels worden kerstboompjes (ik ga ook nog een witte maken), ring wordt kerstkrans en bollen worden kerstbollen. Allemaal met knopen. Een knopen kerstthema dus ;-) Wordt alleszins vervolgd.
De knopen spelde ik op het vormpje met spelden met gekleurde speldenknopjes en sterrenspeldenknopjes. Die laatste kreeg ik ooit eens gratis bij een aankoop bij Bambiblauw.
En ja herfstig weer doet me verlangen naar Kerst, daar heb ik elk jaar last van ;-)
 
Dus ook mijn restjes stof moesten geloven aan het kerstthema. Omgekeerde driehoekjes zijn boompjes bedacht ik zo. En zo het geschiedde. De witte knoopjes zijn de kerstbolletjes. De achterkant kreeg één en hetzelfde stofje, zo is het mooier afgewerkt. Maar ik ben nog niet 100% overtuigd van deze kerstboomslinger. Met de andere restjes toch maar weer 'normale' slingers maken. Wat vinden jullie?
 
Zo, nu alles opbergen tot december. Wel jammer, want ik vind het nu al een mooi plaatje ;-)
 
Wat albino dino aan zijn stoere poot heeft hangen is iets dat ik al lang geleden eens maakte, maar hier maar lag te liggen: smeltkralen. Ik ga het gebruiken om in de kerstboom te hangen en ga er nog zo'n paar maken. Maar daarover later meer!

6 opmerkingen:

  1. Heel mooie kerstboompjes!!!
    En die vlaggetjes ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo tof, die driehoekjes! zo goed gevonden!!! super!!
    en ook een dikke merci om mee te werken aan mijn favoriete boek ever, zo leuk en mooi gedaan!!!
    mail me gauw je adres maar even!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dank je, de vlaggenboompjes zijn dan toch precies een goed idee :-)
      Zeg en ik hoef niets terug in de plaats voor dat boekje, dat is gewoon héél graag gedaan :-)

      Verwijderen
  3. Super creatief en cute! De eerste twee zijn m'n favoriet, die zouden een mooi plekje bovenop m'n kerstboom krijgen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen