Pagina's

maandag 17 september 2012

Het weekend

... was leerrijk!
Als gids kreeg ik vrijdag een sneak preview van de tentoonstelling 'De 9de maand'.
Nick Ervinck, hedendaags kunstenaar, stelt een aantal werken tentoon tussen de voorwerpen van de permanente collectie van het Gallo-Romeins museum en liet zich inspireren door deze collectie.

Mijn twee favo's! Het eerste werk dat je ziet is geïnspireerd op een Romeinse soldatenhelm en het tweede werk op een vaas dat als een heuse 'transformer' in- en uitklapt! Nick tekent zijn werken op de computer (aan sommige werken tekent hij 900 uur!!) en print ze dan digitaal (ja, ze komen zo, soms in stukjes, uit een 3D printer!).
Nog tot 6 januari 2013 te bewonderen in het Gallo-Romeins Museum (alle info vind je hier).

Zaterdag bracht ik met vtbKultuur een bezoekje aan het Bosmuseum in Gerhagen.



Mijn luguber alter-ego kwam hier danig aan haar trekken ;-). Toch even vermelden dat geen enkel dier gedood werd voor/door het museum, het zijn allemaal slachtoffers van raamongelukken, autoaanrijdingen,... Oef!

5 opmerkingen:

  1. Dat laatse is echt wat voor mijn zoon, hij is een vogelliefhebber in hart en nieren, ook het wetenschappenlijke behoort tot de liefhebberij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH lore, die schoentjes van Miz Mooz zijn gewoon geweldig, zeker met die leuke kousen erbij! I looooooooooove!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow dat eerste stuk nav de helm zou zo mee kunnen met de Elf Fantasy Fair!! De tweede ook hoor, maar de eertse vind ik vooral mooi!
    En ik zie ook nog eens dat je niet zo heel ver weg van hier woont als je in Tongeren werkt. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen