Pagina's

maandag 27 augustus 2012

Weekmenu: week 34

Hopsakee, ne keer op tijd!
De maandag aten we Caesar salade met verse mayo! En die is gelukt, ook nog! ;-)
Het recept vind je in het eerste boek van Jeroen Meus of hier op de site van Eén:
/dagelijkse-kost/recepten/caesarsalade-met-kip
De zelfgemaakte croutons verving ik door verkruimelde mini beschuitjes ;-)


De tofu saté's komen uit het Donderdag Veggiedag boek. Het recept vind je hier.
Bij ons werd het eerder een stoofpotje want we hadden geen spiesjes in huis ;-)
Het bijgerechtje is gebaseerd op de rucola-rijstsalde uit het Donderdag Veggieboek, maar ik gaf er mijn eigen twist aan. Ik mengde de overgebleven couscous uit week 33 met de overgebleven home made mayo uit dezelfde week met geroosterde pijnboompitten, rucola en 1 tomaat. Njam!
Trouwens die tofu met warme nectarine klinkt vreemd maar is oh zo lekker!


Het receptje met de tonijnsteak werd ook lichtjes aangepast:
Inderdaad ja we zien zalm en gene tonijnsteak (dat laatste vond ik niet direct in onze supermarkt en ik ben niet zo van de éne supermarkt afgaan na de andere, voor dat ene ingrediënt, tja...).
Het recept is weer uit het eerste boek van Jeroen Meus, je vind het ook hier:
/dagelijkse-kost/recepten/tonijnsteak-met-rijstnoedels-en-een-thaise-dressing
De tonijn verving ik dus door zalm (kruiden met peper&zout en bieslook) en de wortels door tomaat, want die was ik vergeten te kopen, oeps! Maar het smaakte ons toch erg zeer!

De pasta met tonijn en courgette kwam ook uit het boek van Jeroen en vind je ook hier:
dagelijkse-kost/recepten/macaroni-met-tonijn-courgette-en-kaassaus
De kaassaus maakte ik niet zelf, maar met Knorr witte saus uit een pakje met toegevoegde gemalen kaas. Hier geen foto, meestal als mijn schoonouders komen eten vergeet ik zoiets ;-).

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten