Pagina's

dinsdag 7 augustus 2012

Weekmenu: week 31

Nu dat Robin op tour is en ik geen goesting had alleen te eten en omdat mijn mama vorige week een kleine operatie moest ondergaan, ben ik vooral bij haar thuis gaan eten en heb ik ook toen geen weekmenu opgesteld. Lore zit serieus in de vakantiemodus, niet te doen ;-)
Op de dag van haar operatie heb ik bij haar thuis gekookt en haar verwend met een heerlijke wok met kip en lekker veel groentjes.
De dinsdag zijn mama en ik de tajine bij de Ikea gaan kopen die ik nog tegoed had van haar voor mijn verjaardag. Dus als ik na de vakantie eindelijk nog eens weekmenu's begin op te stellen: tajine a volonté! Dat beloofd.
's Avonds die dag zijn we met ons tweetjes gaan uiteten en het was lekker én gezellig, zo eens met mijn mama alleen :-)

Ik nam de scampi van het huis. Je kreeg een bord met frietjes (hoe schattig is het mini-potje mayonnaise? Wel onnodige verspilling als het potje niet helemaal leeg is...) en een salade en de scampi zaten in een apart kommetje. Echt overheerlijk! En ja het is scampi, scampa is het enkelvoud. Ik kan me er nogal aan ergeren dat scampi's zo is ingeburgerd, terwijl het gewoon fout is... ;-)
Hier trouwens de brasserie waar we hebben gegeten: 'd Oelend.

In die week maakte ik ook nog eens broodpudding, het recept vind je hier op mijn blog terug. Ditmaal maakte ik het met chocotofs die maar niet opgeraakte en drie verloren paaseitjes. En verving de kaneelpoeder met vanille-extract. Heerlijk met een toefje slagroom!


Deze week is Robin nog steeds op tour en zal ik weer vaak bij mama thuis gaan eten ;-) Lekker gezellig!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog.
    Ik krijg spontaan trek ik van alles en nog wat na het lezen van dit stuk.
    Hoe is het met je moeder nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dank je :-)
      Met mijn moeder is het weer helemaal goed :-)

      Verwijderen