Pagina's

zondag 5 augustus 2012

Voor als het eens regent - deel II

Hier had ik het al eens over onze 2 meter aan CD's, 2 meter aan DVD's en 2 meter aan boeken. De boeken deed ik al uit de doeken (lap een rijmpje of wa! ;-)).
Nu zijn de CD's aan de beurt.
Mijn CD's zijn eindelijk hier in huis (de meeste zaten nog in een rek bij mama thuis of lagen in mijn auto). Robin's selfmade CD/DVD rek hangt op en eindelijk hebben onze collecties een thuis!

Zoals ik al zei, de meeste CD's zijn van Robin, maar hier zijn mijn favo's alvast:
Als ik in een vrolijke bui ben kan ik genieten van 'leuke/gekke madammen muziek' zoals Robin en ik het noemen :-), op het menu staat dan: Norah JonesAdele, FeistSiaKate Nash, Emiliana TorriniMiss Li, Lady LinnDuffy, Lily Allen, Birdy en Pink.

Maar soms mag het ook wat steviger zijn. Ik ben een erge Metallica en Led Zeppelin fan! Heerlijke muziek voor in de auto ;-)

Mijn favo Led Zep nummer:


En Nirvana, daar heb ik ook nog steeds een zwak voor! Mijn all time favo band tijdens mijn tienerjaren. Ik was zo verliefd op Kurt Cobain! ;-) Gelukkig is niet alle talent van deze band verloren gegaan en kan ik ook nog erg genieten van de Foo Fighters.

Maar soms mag het nog iets steviger ;-) en snuister ik eens tussen Robin's CD's. Op de tweede foto zie je de CD's van Morning Again. Een heerlijke 90's hardcore band!

Nog zo'n hardcore pareltje van vroeger uit Robin's collectie:
Arkangel! Zo heerlijk rauw, love it!

En voeg nu die twee voorkeuren samen: mijn liefde voor 'madammenmuziek' en het steviger werk, dan krijg je niet Anouk (neenee, dat is te soft ;-)), maar dan krijg je dit:

Walls of Jericho, dat is pas een zangeres met ballen! ;-)

Hoewel ik graag in Robin's collectie snuister, vind ik zijn favo bands niet zo tof ;-)
De stem van de zanger van Crowbar is echt niet mijn ding, ik krijg er de kriebels van, judge for yourself:
En dan zie je ook nog Converge op de foto staan, nog zo'n favo band van Robin. Ook van deze stem krijg ik de kriebels en voor mij is dit gewoon té chaotisch ;-). We kunnen nu eenmaal niet alles delen, zie je ;-) Again, judge for yourselfs:

Nou wil ik deze post besluiten met een leuke positieve noot ;-). Laten we terug keren naar de tweede foto, inderdaad de foto met de bands die beginnen met een 'm' en een 'n' (had je het al gemerkt? Alle bands staan alfabetisch gerangschikt, naar ideetje van mijn lieverd Robin ;-)). Daar zie je ook Mosquito staan, het is mijn CD, maar wat is daar nu zo speciaal aan? Het is geproduced door mijn liefje! Hij heeft een opnamestudio (http://www.safehavenrecordings.be/) en één van de songs van Mosquito (en dus die Robin heeft geproduced) werd een tijdje terug uitgezonden op StuBru. Dan zijt ge toch wel fier op uw lief hoor! ;-)
Hier de uitzending (héérlijk nummer trouwens!):
http://soundcloud.com/safehavenrecordings/mosquito-obsolte-airplay-on

Bovenstaande is natuurlijk maar een kleine greep uit onze collecties, maar moest ik al onze favo muziek willen bespreken zou het echt wel te veel info zijn. Misschien komt er wel een vervolg, ooit ;-)
Trouwens als je dacht dat 2 meter aan CD's veel is, dan moet ik je teleurstellen... Dit zijn veel CD's:
(De geweren zijn bb guns. Rechts staat Robin, links een kameraad van ons en de CD's behoren tot een Zweedse vriend van Robin)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten