Pagina's

zaterdag 4 augustus 2012

Pimp your shoes!

Pimpen, ik doe dat graag ;-)

Zo kreeg ik eens tweedehands witte schoentjes van mijn nicht, veel te saai voor mij ;-)
Ik zag deze leuke shoe make-over en kreeg een idee!
In het voorbeeld worden wel stickers gebruikt, ik koos voor textielstiften (van bij de Action).
Dit zijn de saaie schoentjes, links zie je (lichtjes) hoe ik met potlood de figuurtjes (driehoekjes) eerst heb voorgetekend:

Maar oh ramp! Die textielstiften zijn gewoon way to vloeibaar! Ja lap!
Maar ik probeerde het toch nog te redden ;-)
De lichte kleuren (geel en roos) herkleurde ik met blauw en groen en ik lijnde de driehoekjes af met een zwart stiftje (geen textielstift, dus ik weet niet of dit blijft zitten...).
De 'redding':
Uiteindelijk werd dit het resultaat:
Ik vind ze best leuk geworden :-)
Dit was trouwens de tussenfase:
Ik dacht 'och nu zijn ze toch naar de z*k, laten we er dan maar kunstwerkjes van maken', ahum ;-)
Om aan mijn 'feetart' te kunnen wennen deed ik ze voorzichtig aan toen ik naar mama thuis ging:
Het wennen lukte niet bijster wel en koos dus voor een wat meer passend kleurenschema ;-)
Om de kleuren te fixeren moet je de stof trouwens strijken, dat kan je doen door er een kartonnetje in te plaatsen:

En dit is het materiaal dat ik gebruikte:
-potlood voor de figuren eerst te tekenen
-textielstiften van de Action (bij een tweede keer gebruik zijn ze al wat minder vloeibaar merkte ik!)
-stiftje voor de contouren

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je op mijn blog was! Ik ga eens bij jou rondkijken... ik zie al vrolijk gepimpte schoentjes, wat een leuk idee! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel vrolijk Lore! Misschien volgende keer golfjes maken en met opzet laten "uitlopen". Is misschien leuk...

    BeantwoordenVerwijderen