Pagina's

woensdag 4 juli 2012

Weekmenu: week 26

De week met twee toppertjes!
Het menu:
De pannekoek gevuld met appel en de wok van zondag waren zeer te smaken.
Zaterdag was het dus veggiedag, met die vleesloze pannekoeken ;-)
Dit zijn ze trouwens, uit de oven, zoals het hoort:
Het recept komt uit dit leuke boekje:

Je hebt nodig voor 4 personen (met anderhalve pannekoek zit je vol!):
voor het beslag:
150g bloem, 1 mespuntje zout, 3 (grote) eieren en 250ml melk
voor de vulling:
500g appel, 2 el rozijnen (ik gebruikte veenbessen), 2 el citroensap (ik gebruikte limoen), 1,5dl zure room, 100g geschaafde amandelen, 100g suiker en een mespuntje kaneel
voor de afwerking:
boter of olie voor het bakken en invetten, 2el boter voor erover, 250ml melk, 1 eidooier en 1el poedersuiker

Het recept (klik op de foto om te vergroten):

Smakelijk!

De wok van zondag was ook de moeite!
De ingrediënten (enkel knoflook en ui staan er niet op):
En het recept (op foto klikken, is foto groter):
We serveerden er kant-en-klare bami bij en de limoenblaadjes werden vervangen door citroenmelisse uit de tuin. Van koriander ben ik niet zo zot, dus werkte ik het af met gedroogde bieslook. Omdat er geen groenten zitten in dit gerecht, serveerde ik er ananas bij, ook afgewerkt met bieslook, dat oogt wat mooier ;-)

Vrolijke noot: één van de sukkelaars uit deze post (het suikerpotje en voorraadpotje die nog geen dienst deden) kreeg dankzij de kaneelsuiker die overbleef van't eerste recept wel een functie! Heerlijk gevuld met die kaneelsuiker staat het suikerpotje nu te pronken in mijn kruidenlade! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten