Pagina's

zondag 1 juli 2012

Hip hergebruik deel II

Zoals beloofd in mijn vorige post: het patchworkgordijntje van't afgelopen weekend.
De stofjes:
-donkergroen stofje met lelies, wit retro stofje met blauwe ruit en bloemetjes en donker stofje met roze en blauwe bloemen mocht ik gratis uitzoeken bij lieve Eva in de winkelkar vol met restjes :-)
-het groen wit gestreept stofje is een restje dat ik kreeg van mijn schoonmama en maakte er eerst dit tasje mee:
-het blauw geruit stofje is een stukje van een retrohanddoek waar mijn mama ooit kussensloopjes heeft van gemaakt (toen kon ik zelf nog niet met een naaimachien overweg). Ik kreeg deze handdoekjes ooit kado van een oude vriend die ze op zolder had gevonden, toen was ik nog niet met mijnen super hippe retro uitzet bezig en maakte van alle dubbele exemplaren kussensloopjes (ééntje was er te klein voor), de groene sukkelaar (rechts onderaan op de foto) was maar alleen en gebruik ik nu waarvoor hij oorspronkelijk diende :-) Zie 'em blinken tussen mijn andere retro handdoekjes!

-het wit met blauw honinggraat stofje (of hoe zal ik het omschrijven) kocht ik bij Vermiljoen en maakte er eerst dit rokje mee en nog maar eens een shoppingbag (vorig jaar had ik het geweldig idee om mijn grotere resten stof op te gebruiken door er meermaals Mme Zsazsa's Spaanse tas van te maken, na 5 keer had ik het wel even gezien...):

-ook het stofje van dit kleedje zit er tussen (met de zon niet zo goed zichtbaar), want dat kleedje was namelijk iets te lang voor mijn kleine gestalte en kortte het in
-het wit groen geruit stofje links onderaan is een restje van mijn eerste creatie met het naaimachien, namelijk een keukenschort met pannenlap en ovenwant (gefabriceerd tijdens mijn eerste jaar naaicursus)
-de stofjes die ik niet noemde zijn ook weer stofjes uit stalenboeken van gordijn- en zetelstof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten