Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

Weekmenu: week 22

Week 22, de week dat we even blut waren, pas op het einde van de week werd het loon gestort, maar we hadden enkel aan het begin van de week tijd om boodschappen te doen.
Wat doe je dan?
Creatief zijn!
Koelkast beter inspecteren, voorraadkasten eens van naderbij bekijken en diepvries uitpluizen.
Dit leverde drie bijzonder lekkere gerechtjes op.
Maandag at ik (Robin was werken) restjes, dinsdag hadden we al sinds de week er voor gepland om met vrienden te gaan eten (jup, daar ging ons laatste budget aan op), de drie daarop volgende dagen waren de improvisatie dagen en in't weekend hebben we gebarbequed als zijnde een vrolijke lust (zaterdag een bruiloft, zondag een babyborrel, FEEST in tweevoud!!).
Het resultaat:
Woensdag varkenshaasje met mosterdsaus, volgens dit recept. Ik ging uit van het varkenshaasje dat nog in de diepvries lag en zocht een gerechtje waarvan ik alle ingrediënten in huis had. De twee soorten mosterd werden vervangen door 1 soort mosterd (de mosterd met zaadjes hebben we niet in huis) en de crème fraiche werd vervangen door verse roomkaas met bieslook. Oh zo lekker!

Donderdag was een eigen creatie. De roerbakpasta bestond uit macaroni, Italiaanse diepvriesgroentenmix uit de Lidl, 1 potje rode pesto, de rest van de verse roomkaas met bieslook, kruiden met een beetje ahornsiroop, peper, zout, peterselie en bieslook. Alles mengen en roerbakken in de wok. Ik serveerde er gepaneerde geitenkaasjes bij. Voor ik de schijfjes geitenkaas door het ei en daarna door het paneermeel haalde, streek ik eerst wat honing op de schijfjes en dopte het in een mengsel van tijm en rozemarijn. Njam!

Vrijdag was poepsimpel! Lamskoteletten (reeds gemarineerd) in de oven, kroketten in de friteuse en de appelcompote in de microgolfoven. Alles op een bord leggen en serveren maar. Niet echt koken dus ;-), maar wel lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten