Pagina's

dinsdag 8 mei 2012

Melted bead bowls en ziekjes

Dit maakte ik dit weekend:



Ik heb me geamuseerd met smeltkralen. De twee figuurtjes op de eerste foto is naar idee van The Nearsighted Owl en pinde ik hier op Pinterest. En dit ga ik er ook van maken! :-)
De kommetjes is naar idee van E is for Explore. 400 degrees Fahrenheit is ongeveer 200 graden Celsius en ik liet de kraaltjes 20 minuten in de oven en vette de vuurvaste kommen in met olijfolie. Super idee!

Sinds gisteren zit ik ziekjes thuis (de buikgriep heeft ook mij geveld). Gisteren de hele dag in bedje gelegen. Vandaag ben ik minder zwakjes en kan ik nog even uitrusten vooraleer ik morgen weer ga werken. Tv kijken uit bed, bloggen in bed, pinnen in bed (Pinterest, remember?) en lachen met de kat haar fratsen...

(Ik laat haar altijd de laatste druppeltjes melk uitlikken als ik een kopje melk drink, hilariteit verzekerd! ;-))


Edit: blijkbaar is de blogpost op de blog E for Explore over de melted bead bowls verdwenen. Hier is het filmpje dat in de blogpost te zien was:

Maar even voor de zekerheid, misschien verdwijnt het filmpje ook binnenkort ;-):
Je hebt dus nodig:
-smeltkralen (vind je in speelgoedwinkels)
-olijfolie
-vuurvaste kommetjes

Werkwijze:
-vuurvaste kommetjes inwrijven met olijfolie
-kraaltjes verdelen over de kommetjes
-oven voorverwarmen op 200°C
-kommetjes met kraaltjes 20 minuutjes in de oven laten
-kommetjes laten afkoelen en de melted bead bowls glijden er uit na een duwtje door de olie :-)

1 opmerking:

  1. Via via kom ik op je blog en zie deze leuke schaaltjes, maar als ik op de link klik bestaat de pagina niet. En ik heb ook zo geen idee waar op die site ik dan wel moet zoeken. Kun jij me aub verder helpen? Lijkt me leuk om met mn dochter te doen in de vakantie.

    groetjes en alvast bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen